Klachten en geschillen
Een klacht betekent dat je ontevreden bent over de dienstverlening van G&O of over de verleende service van een bedrijf dat wij voor je hebben ingeschakeld. Je kunt ontevreden zijn over de manier waarop je door een van onze medewerkers bent behandeld of over de wijze waarop een reparatie is uitgevoerd.
Heb je een klacht over G&O?
Je hebt recht op een goede woning, vakkundige uitvoering van reparatieverzoeken en optimale service en informatie. Hoe goed onze medewerkers het ook willen doen, het kan altijd voorkomen dat je niet tevreden bent; over de woning, de woonomgeving, het onderhoud, de wijze waarop G&O heeft gehandeld of de manier waarop je door één van onze medewerkers behandeld bent. Laat met ons klachtenformulier weten waarover je niet tevreden bent.
Wat gebeurt er als je een klacht meldt?
Binnen 3 weken nemen wij contact met je op over je klacht. We gaan met je in gesprek en zoeken samen een oplossing. Dit leggen we vast in een schriftelijke reactie. Komen we niet samen tot een oplossing? Dan schrijven we dat in onze reactie aan jou. De klacht is dan afgehandeld. Twee weken nadat je onze reactie hebt ontvangen, nemen wij contact met je op om te vragen of de klacht naar tevredenheid is afgehandeld. Ben je het niet eens met de procedure van de afhandeling van de klacht? Dan kun je de klachtencoördinator van G&O de procedure nogmaals laten beoordelen.
Ben je het niet eens met de oplossing? Dan verwijzen je door naar de onafhankelijke Geschillencommissie Woningcorporaties Valleigebied e.o. (GWV) waarbij G&O is aangesloten. In de informatiebrochure of in het reglement lees je de procedure van de GWV. De procedure geldt voor alle (kandidaat)huurders van G&O.
Overlast
Als je buren of naaste bewoners voor overlast zorgen, kun je hulp inschakelen. Meer hierover lees je op de pagina Hinder.
Technische klachten
Wij spreken liever over reparatieverzoeken, want daar gaat het in feite om. Op onze pagina Onderhoud en reparatie staat alle informatie handig gebundeld. Voor spoedeisende noodgevallen of reparatieverzoeken kun je ons buiten kantooruren en in het weekend bellen bereiken op (035) 621 08 88.
Klacht over woningtoewijzing Bunschoten
De woningen in de gemeente Bunschoten worden toegewezen door WoningNet Eemvallei. Als je niet tevreden bent over het woningtoewijzingssysteem, dan kun je dit schriftelijk melden aan:
Gemeente Bunschoten
Klachtencoördinator
Postbus 329
3750 GE Bunschoten
Meer informatie? Kijk dan op de website van DAK (WoningNet) Eemvallei.
Woningtoewijzing Gooi en Vechtstreek
De woningen in de gemeenten Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Laren en Wijdemeren worden toegewezen door WoningNet Gooi en Vechtstreek. Als je niet tevreden bent over het woningtoewijzingssysteem, kun je dit schriftelijk melden aan:
Regionaal Urgentie Bureau
Postbus 514
1200 AM Hilversum
Meer informatie? Kijk dan op de website van DAK (WoningNet) Gooi en Vechtstreek.
Klacht over huurprijs of huurverhoging
Deze klachten meld je bij de Huurcommissie.