Nieuwsoverzicht
Jaarverslag 2023: een turbulent jaar
Woningcorporatie G&OWoningcorporatie G&O

Jaarverslag 2023: een turbulent jaar

Met trots en veel plezier presenteren wij hierbij de resultaten die we in 2023 behaalden in Blaricum, Bunschoten, Gooise Meren, Hilversum, Laren en Wijdemeren. Ook bieden we weer een online versie aan met daarin per gemeente infographics met cijfers en feiten in een oogopslag en nog veel meer. Veel leesplezier!

'In ons jaarverslag vertellen we op een aantal plaatsen wat wij, meestal samen met onze samenwerkingspartners, deden om de lasten en zorgen voor onze huurders te verlichten. We vertellen over huizen die we bouwden en huizen die wij een nieuw leven gaven, alles altijd voor onze huurders.

We verhuurden 23% meer woningen dan in 2022 door meer nieuwbouw en de doorstroming hier naartoe. De woningen die we verhuurden zijn conform de wettelijke richtlijnen passend toegewezen en we hebben, ten opzichte van 2022, iets meer gebruik gemaakt van de vrije toewijzingsruimte.

We leverden 95 nieuwe woningen op. We hielden onze dienstverlening op ruim voldoende: de KWH scores lagen rond de norm van een 7.5. En we boekten een positief resultaat; onze financiële middelen hebben we uitsluitend besteed in het belang van de volkshuisvesting.

Het jaar 2024 zal in het teken staan van het uitrollen van de Koers 2024-2027. Hierbij zal blijken dat wij betrokken zijn, betrouwbaar, gelijkwaardig en optimistisch. Daar kunt u ons op aanspreken.'

- Maarten van Gessel, directeur-bestuurder G&O

Naar het overzicht