Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen » Huurbetaling

Terug naar het overzicht

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Een wijziging van het rekeningnummer dien je schriftelijk en ondertekend aan ons door te geven. Betaal je via automatische incasso? Neem dan contact met ons op want er moet dan een nieuwe machtiging afgegeven worden.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Nee, per 1 juli 2018 kan je niet meer met contant geld betalen op ons kantoor in Hilversum. Het kost ons maandelijks veel geld en tijd om deze contante betalingen juist te verwerken. Daarnaast willen wij met het oog op de veiligheid liever geen contant geld meer in ons kantoor hebben. Je kunt nog wel steeds pinnen met de pinpas.

Op de dag dat mijn huur geïncasseerd wordt had ik onvoldoende saldo op mijn rekening staan en is de huur niet afgeschreven. Wat moet ik nu doen?

Als G&O de huur niet van jouw rekening heeft kunnen incasseren, dan ontvang je een herinnering. Je kunt dan zelf de huur alsnog aan ons overmaken.

Wordt er nogmaals geprobeerd mijn huur te incasseren als de automatische incasso de eerste keer niet gelukt is?

Nee. Als de automatische incasso niet gelukt is dan ontvang je een brief. Je dient dan zo spoedig mogelijk zelf de huur te betalen. Na herhaaldelijk storneren wordt de incasso stopgezet.

Ik heb geen acceptgirokaart ontvangen om de huur te betalen. Wat moet ik nu doen?

Wij zijn gestopt met het versturen van acceptgirokaarten. Je kunt de huur zelf overmaken op IBAN: NL 77 INGB 000 27 95 047 t.n.v. Het Gooi en Omstreken te Hilversum. Vermeld altijd het contractnummer bij de betaling. Jouw contractnummer vind je in het huurcontract. Ook kan je van ons een Ideal link via email ontvangen. Hiermee kan je via Ideal rechtstreeks de huur betalen.

Ik wil mijn huur overmaken naar G&O. Wat is het rekeningnummer?

Het IBAN waar je de huur naar kunt overmaken is NL 77 INGB 000 27 95 047 t.n.v. Het Gooi en Omstreken te Hilversum. Vermeld altijd het contractnummer bij de betaling. Jouw contractnummer vind je in jouw huurcontract.

Ik heb een huurspecificatie nodig, hoe kan ik die krijgen?

De specificatie van de huur kan je terugvinden in het huurcontract. De huur wordt jaarlijks aangepast per 1 juli, je ontvangt dan een nieuwe huurspecificatie. Het is van belang dat je deze goed bewaart. Als je bijvoorbeeld in aanmerking komt voor kwijtschelding van belasting, dan wordt hierom gevraagd.

 

Woningcorporatie G&O

Verhalen uit het Gooi en Omstreken

Het laatste nieuws

Meer nieuws
x